اهم مطالب گفته شده در گفت و گوی ویژه پایگاه خبری صدای بهبهان با رئیس و معاون اداره صنعت معدن و تجارت بهبهان

گاهی به دلیل افزایش قیمت گفته می شود گران فروشی انجام شده در صورتی که این موضوع فقط به خاطر افزایش قیمت مصوب است، ولی متاسفانه بعضی ها قیمت های خود را بالاتر از قیمت مصوب افزایش می دهند که این خود سبب گران فروشی و اعتراض شهروندان می شود.

در خصوص بازرسی ها از بازار، امار بازرسی ها در سال ۹۹ نزدیک به ۱۵۲۵  مورد بوده که ۱۲۶۸ مورد منجر به پرونده تعزیراتی شده که عمده تخلفات گران فروشی، عرضه خارج از شبکه، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده که از سوی واحد های صنفی انجام می شد.

در سال ۹۹ نزدیک به ۱۶۶ پرونده تخلف در بحث نانوایی ها داشتیم که آرد دولتی را دریافت می کردند، ولی در بازار به صورت آزاد می فروختند.

در این مدت روزی ۲۵۰ بازرسی داشتیم و تاکنون ۱۹۲۵ بازرسی انجام شده که در کالاهای اساسی شامل قصابی و مرغ ۱۲ پرونده، غلات ۸ پرونده، روغن ۲ پرونده و سیمان نیز ۸ پرونده تشکیل شده است.

در بحث نظارت رر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی ۱۰۶ مورد پرونده تعزیراتی در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۷ مورد پرونده تعزیراتی برای اصناف متخلف تشکیل شده است.

در بحث کرونا سیاست ها کلی است، در سال ۹۹ حدود ۲۳ روز کل اصناف بهبهان بسته بودند و عمده تعطیلی ها نیز در اسفند و فروردین ماه سال گذشته بوده که بسیار به اصناف آسیب وارد کرد.

تسهیلاتی از سوی دولت به واحد های آسیب دیده داده شد، اما حقیقتا جواب گوی آن ضررها نبوده.

امسال محدودیت ها بعد از ۱۶ فروردین بوده که اصناف نسبت به سال قبل کمتر متضرر شدند‌‌.

متاسفانه صنف تالار داران در طول دوران کرونا بسیار ضرر کردند و متاسفانه در همان زمان در خانه باغ ها به صورت غیر قانونی عروسی و مراسمات برگزار می شد که بسیار خطرناک بود.

در خصوص بحث مرغ، متولی تولید مرغ جهاد کشاورزی است و بعد از کشتار اداره صنعت و معدن بر توزیع نظارت می کند که طبق بررسی ها دچار کمبود بودیم.

در زمینه خروج مرغ زنده مصوبه ستاد تنظیم بازار استان گفته جا به جایی مرغ درون استان منعی ندارد ولی ما گفتیم اول مرغ شهرستان تهیه شود و بعد در صورت وجود مرغ مازاد اجازه خروج از شهرستان داده شود.

زمانی که در بحث سیمان دچار کمبود شدیم جلسات متعددی داشتیم و مصوباتی را اعلام کردیم که واحد تولیدی کارخانه سیمان بهبهان به کسانی سیمان تحویل دهد که دارای پروانه کسب معتبر باشند و انبار سیمان خود را با کد پستی دقیق در سامانه جامع انبار ها در اداره صمت بهبهان ثبت کرده باشند

عامل از طریق اداره صمت به کارخانه معرفی شود و کارخانه سیمان روزانه اعلام بارش را برای اداره صمت بهبهان ارسال می کند و ما از این طریق متوجه می شویم که عامل سیمان دریافت کرده یا خیر

عاملین نیز فاکتورهای فروش خود که دارای مشخصات کامل خریدار می باشد را بهمراه بارنامه به اداره صمت تحویل داده و بصورت راندوم طی تماس با خریداران راستی آزمایی انجام می شود تا سیمان تخصیصی بدست مصرف کننده واقعی در بهبهان برسد.

 

262