انفجار کرونا در بهبهان

افزایش قابل توجه موارد بستری بیماران کرونایی

با تداوم افزایش موارد ابتلا به در بهبهان، شاهد افزایش بیماران بدحال کرونایی و بستری آن ها در بیمارستان های بهبهان هستیم.

متاسفانه افزایش آمار بیماران نیازمند به تخت های بیمارستانی در روزهای اخیر موجب نگرانی ناشی از ادامه این روند و احتمال بحران ناشی از کمبود تخت در بیمارستان ها را بدنبال داشته است.

طی روزهای گذشته نیز ستاد کرونا شهرستان جهت کنترل دورهمی های مردم در روزهای پایانی تعطیلات بویژه ۱۳ بدر اقدام به مسدود کردن مسیرهای دسترسی به چند پارک و تفرج گاه حاشیه بهبهان نموده، که تحقیقات میدانی خبرنگاران ما و گزارش های مردمی نیز حاکی از این است که تردد ها در مسیرهای مسدود شده جاری می باشد.

گزارش های دریافتی از شهروندان نیز حاکی از تداوم تردد مسافران در محورهای مواصلاتی شهرستان علی رغم محدودیت های اعلام شده است.

طبق آمارهای غیر رسمی متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ( ۱۱ الی ۱۲ فروردین ماه ) با پذیرش ۲۳ بیمار جدید، تعداد بیماران بستری مثبت و مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های تابعه دانشکده علوم پزشکی بهبهان به ۷۳ نفر رسید؛ که حال ۷ تن از آن ها بسیار وخیم (اینتوبه) است.

همچنین در این بازه زمانی ۲۲۰ بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان شناسایی شده که با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کرونا در بهبهان از ابتدای همه گیری تا کنون به ۹ هزار و ۷۰۷ نفر رسیده است.

در حال حاضر بیش از ۹۰۰ بیمار مثبت و مشکوک بدلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ دوره درمان بیماری خود را بصورت قرنطینه در منزل و تحت نظارت مراقبین بهداشتی سپری می کنند؛ که لازم است برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس در جامعه بواسطه شکستن قرنطینه توسط این افراد با توجه به تعطیلات نوروز، دید و بازدید خانواده ها و گردش در تفرج گاه ها نظارت بیشتری بر افراد قرنطینه در منزل صورت بگیرد.

متاسفانه در بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مثبت و مشکوک کرونایی در بهبهان جان خود را از دست دادند، که با احتساب موارد جدید فوتی، مجموع آمار جان باختگان بر اثر کرونا در بهبهان به ۱۹۲ نفر است.

امید است مسئولین شهرستان برای مهار این بیماری و حفظ سلامت شهروندان اقدامات جدی و عملی داشته و شهروندان عزیز نیز برای حفظ جان خود و عزیزانشان رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و پرهیز از شرکت در اماکن شلوغ، تجمعات و دورهمی ها را جدی گرفته و رعایت کنند.

330