آخرین آمار غیر رسمی از بیماری کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان

افزایش محسوس فوتی های کرونایی در بهبهان طی روزهای گذشته/ لزوم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در تعطیلات نوروزی

همانگونه که در نوشتارهای قبل نیز پیش بینی کرده بودیم، در پی اجرای ضعیف محدودیت های کرونایی در روزهای منتهی به سال نو، شلوغی بازارها و تفرج گاه ها موجب افزایش موارد ابتلا و همچنین فوتی های کرونایی طی روزهای اخیر شد.

طبق آمارهای غیر رسمی متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ( ۳۰ اسفند ۹۹ الی ۱ فروردین ۱۴۰۰ ) تعداد ۵۷ بیمار مثبت و مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های تابعه دانشکده علوم پزشکی بهبهان بستری شده اند؛ که حال برخی از آن ها وخیم بوده و (اینتوبه) می باشد.

همچنین در این بازه زمانی، ۷۰ بیمار مثبت جدید مبتلا به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان شناسایی شده که با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کرونا در بهبهان از ابتدای همه گیری تا کنون به ۷ هزار و ۸۸۲ نفر رسیده، که ۶ نفر از این آمار مربوط به بیماران مبتلا به کرونای جهش یافته (انگلیسی) است.

در حال حاضر حدود ۸۴۰ بیمار مثبت و مشکوک بدلیل ابتلا به ویروس کووید ۱۹ دوره درمان بیماری خود را بصورت قرنطینه در منزل و تحت نظارت مراقبین بهداشتی سپری می کنند.

متاسفانه در بازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مشکوک به کرونا در بهبهان جان خود را از دست داده و مجموع آمار فوتی ها بر اثر کرونا در بهبهان به ۱۸۸ نفر رسیده است.

امید است مسئولین شهرستان برای مهار این بیماری و حفظ سلامت شهروندان در اجرای مصوبات و محدودیت های کرونایی اهتمام  و سختگیری بیشتری داشته و شهروندان عزیز نیز برای حفظ سلامت خود و عزیزان شان نسبت به رعایت نکات بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم شرکت در اجتماعات و اماکن شلوغ اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

372