تاکید استاندار خوزستان بر آمادگی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از آبگرفتگی ها در فصل پاییز و زمستان

ندای بهبهان |

استاندار خوزستان بر آمادگی دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از آبگرفتگی ها در فصل پاییز و زمستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ندای بهبهان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه به ریاست غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در محل استانداری برگزار شد.
استاندار خوزستان در این نشست گفت: رنج و گرفتاری ای که بخشی از مردم اهواز و کارون در بارش های سنگین سال گذشته به علت آبگرفتگی ها و پس زدگی فاضلاب متحمل شدند فراموش ناشدنی است و مسوولان بایست حتما با درس گرفتن از آن تجربه تلخ حضور موثر در جلسات ستاد بحران داشته باشند.
وی افزود: امیدواریم با هزینه اعتبار ۵۰ میلیون یورویی وضعیت شبکه فاضلاب در شرق اهواز و کارون بهبود یابد.
شریعتی تاکید کرد: در عین حال اقدامات لازم انجام شود تا با آمادگی بیشتر به استقبال بارش های امسال برویم.
رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان توضیح داد: پس از بارش ها قاعدتا باید بین ۱۰ تا ۱۵ ساعت آبگرفتگی معابر رفع شود و طولانی تر شدن بیش از این حد نشاندهنده عدم آمادگی دستگاه هاست. البته شاید خشکسالی های طولانی موجب عادت کردن ما و عدم توجه به انجام تمهیدات لازم بوده است.
استاندار خوزستان تاکید کرد: با دستگاه های مختلف از هم اکنون هماهنگی شود تا تقسیم کار و امکانات صورت گرفته و اکیپ ها آماده باشند تا در صورتی که با بروز بحران مواجه شدیم معطل هماهنگی و تشکیل اکیپ ها نباشیم و زمان را از دست ندهیم.
شریعتی ادامه داد: همچنین دستگاه ها نیز پمپ هایی خریداری نمایند و در تملک خود داشته باشند تا در شرایط بحران این تجهیزات به کمک گرفته شوند.
استاندار خوزستان بیان کرد: طرح ضربتی شهرداری هم پیگیری شود تا طرح های فاضلاب در نقاط کم برخوردار هم اجرا شوند.
شریعتی تصریح کرد: تا کنون حدود ۱۵۰۰ خانوار خسارت دیده از بحران آبگرفتگی سال گذشته در اهواز و کارون کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره دریافت نموده اند و لازم است بانک ها در پرداخت کمک ها و تسهیلات تسریع نمایند تا این رقم به ۳ هزار خانوار برسد.

147