ممنوعیت کشت شلتوک(برنج) برای برخی حوضه های آبی در سال جاری

  • خبرگزاری خورنا – مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان در گفتگو با خبرگزاری خورنا از ممنوعیت کشت شلتوک (برنج) در حوضه های رودخانه های مارون_جراحی و زهره_هندیجان در سال ١٣٩٩ خبر داد.
    مهدی خواجه پور با اعلام این خبر تاکید کرد: کشاورزان محترم از هرگونه برنامه ریزی جهت کشت مذکور خودداری کنند. وی افزود: قبلا نیز مکاتبات لازم با فرماندار محترم و مدیریت محترم جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان درخصوص محدودیت منابع آبی و میزان حجم آب قابل برنامه ریزی و ممنوعیت انجام کشت پرمصرف شلتوک صورت پذیرفته است.
    متن اطلاعیه به شرح ذیل است:
    *اطلاعیه*
    احتراما بدینوسیله به اطلاع کلیه کشاورزان محترم می رساند :
    با توجه به نزدیک شدن زمان کشت محصولات تابستانه و لزوم اطلاع رسانی جمعی به کشاورزان محترم به اطلاع می رساند با توجه به محدودیت منابع آبی و میزان حجم قابل برنامه ریزی و با اولویت تامین آب برای کشت های دائمی از جمله باغات و نخیلات، انجام کشت پرمصرف شلتوک در حوضه های رودخانه های مارون_جراحی و زهره_هندیجان ممنوع اعلام می گردد.
  • لذا هرگونه کشت شلتوک(برنج) در تابستان ١٣٩٩ ممنوع اعلام می گردد.
    خواهشمند است جهت جلوگیری از خسارات و مشکلات ناشی از عدم تامین آب از هرگونه برنامه ریزی جهت کشت مذکور خودداری فرمایید. بدیهی است در صورت عدم رعایت مفاد مندرج در اطلاعیه، نسبت به جمع آوری و پلمپ منصوبات اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.
    با تشکر
    *امورآب منطقه شرق خوزستان*
587